Conversie Optimalisatie

“Behaal een hoger rendement door gerichte conversie optimalisatie van alle elementen binnen uw website.”

Heeft u ooit nagedacht over de kleur, of het lettertype dat u gebruikt op uw website wel de juiste is. Het kan zomaar zo zijn dat de kleurkeuze, ook al vindt u deze zo mooi, u iedere dag geld kost. Of misschien zijn die enorme hoeveelheid aan vragen, die u stelt om een contactformulier achter te laten teveel en haken uw klanten af. Allemaal kleine veranderingen die ervoor kunnen zorgen dat u met de huidige marketingmiddelen meer gaat verkopen.

Wat is Conversie Optimalisatie?

Conversie Optimalisatie gaat over het begrijpen van uw klant, het daadwerkelijk doorgronden van de bezoekers en hun gedrag die iedere dag op uw pagina komen. Conversie Optimalisatie geeft antwoorden op de vraag wat uw doelgroep motiveert om bij u te komen: wat is voor uw klant belangrijk, welke informatie wenst hij te zien en ook belangrijk welke informatie wenst hij vooral niet te zien. Want bij conversie optimalisatie is Less vaak more..

Hoe kan RUMAD u nu helpen bij het inzichtelijk maken van de Customer journey en de verbetering hiervan.

De klant van vroeger is niet meer de klant van vandaag. Tijd is geld en klanten willen dan ook binnen enkele seconden de juiste informatie zien. Toont u dit niet, dan gaat de klant naar de concurrent. Maar hoe weet u nu wat uw klant in welke fase wilt zien ?

Om dit te analyseren gebruiken wij verschillende technieken die iedere stap van uw klant inzichtelijk maken. Niet op individueel niveau (privacy) maar wel op groepsniveau. Vragen die wij samen met u willen beantwoorden zijn:

  • Wat zoekt de klant
  • Waar haakt de klant af.
  • Wat verwacht de klant

Door deze vragen te beantwoorden kunnen wij samen met u een plan maken om uw online propositie beter te laten converteren. De conclusies hieruit verwerken wij in diverse A/B tests en monitoren wij met Heatmap software en geanonimiseerde video tracking.

Want alleen door te testen weet u zeker of bedachte oplossingen daadwerkelijk een positieve bijdrage leveren aan uw omzet. Zo niet, dan voorkomt u in ieder geval dat iets geïmplementeerd wordt dat geen, of zelfs een negatieve impact heeft.

Neem contact met ons op