Online Marketing

Of je nu fysieke producten aanbiedt of diensten: met online marketing zorgen wij ervoor dat je voldoende leads krijgt en/of jouw sales stijgt. Misschien verkoop je nu nog niet online, vallen je verkopen tegen of weet je niet hoe je klanten verleidt tot herhaalaankopen. Of je wilt een nieuw bedrijf lanceren, nieuwe producten verkopen of nieuwe markten veroveren. Bij Rumad zijn we gek op dit soort uitdagingen. Dus: laat maar komen.

Strategie

Jouw online uitdaging is voor ons leidend, niet de middelen die we daarvoor nodig hebben. We doen geen standaard trucjes: we schrijven een strategie op jouw bedrijf. Maar eerst gaan we samen doelen stellen. Concreet en meetbaar. Pas daarna denken we slim na over de middelen en kanalen die we gaan inzetten. En stellen we je de vraag: wat mag dat voor jou gaan kosten?

Uitvoering

Misschien ben je al een tijdje fanatiek bezig op Facebook of Instagram. Want ja, daar zit de doelgroep. Zegt wie? Wij luisteren liever naar de data. En doen op basis daarvan liever ‘iets met resultaat’ dan ‘iets met social media’. Met een zoekwoordenonderzoek en concurrentieanalyse halen we waardevolle gegevens naar boven. Op basis daarvan maken we een SEO– en contentplan en richten we SEA en Social campagnes in op kanalen met voor jou de hoogste scoringskans. In de praktijk is dat vaak een mix van kanalen. En nee, we geven hier geen standaardopsomming. Die is er namelijk niet.

Dashboard

Wat levert dat nu op, online marketing? Meer omzet. Meer contactaanvragen op je website. Of bijvoorbeeld vaker terugkerende klanten. Natuurlijk is dat afhankelijk van de doelen die we hebben gesteld. Aan de hand daarvan zie je ook wat onze toegevoegde waarde is. Je hebt omzet en je hebt online marketingkosten. Stijgt je omzet en blijven je kosten gelijk, dan zij we goed bezig. Blijft je omzet achter, dan duiken we in de data en stellen we de strategie bij. Als klant van Rumad volg je de cijfers van dag tot dag in het online dashboard dat we voor jou maken.