Zoekmachine Adverteren

“Bereik op een kosteneffectieve manier de juiste klanten. “

Waarschijnlijk weet u precies hoeveel u uitgeeft aan Google Ads. Maar weet u ook de kosten per conversie ? Of heeft u na het uitzetten van een niet converterende advertentie uw omzet toch zien dalen ?  Er zijn tientallen variabelen en externe factoren die bepalen of een advertentie werkt of niet werkt. Zelfs een goed lopende campagne kan zonder omzetverlies in veel gevallen efficiënter gemaakt worden. Misschien geeft u wel teveel uit op mobiel, maar converteren de advertenties op de desktop prima. Het kan ook zomaar voorkomen dat een nummer 1 positie voor u helemaal niet belangrijk is en kunt u met een nummer 2 of 3 positie dezelfde leads of omzet behalen, tegen vele lagere kosten. Dit zijn allemaal vragen die beantwoord kunnen worden door middel van een uitgebreide analyse. Maar laten wij beginnen bij het begin, wat is zoekmachine adverteren.

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine advertenties bestaan uit 3 onderdelen, Search, Shopping en Display. De searchresultaten kunt u op de resultatenpagina binnen Google op de desktop zowel bovenaan, onderaan als aan de zijkant vinden en op mobiel boven en onderaan. De keuze van de juiste plek bepaalt u aan de hand van de voor u geldende strategie en optimale marketingkosten

De shoppingresultaten zijn alleen van belang voor bedrijven die ook daadwerkelijk online producten verkopen. Shoppingresultaten staan zoals ook de Searchresultaten altijd bovenaan de pagina of aan de zijkant.

Bij Display Advertising wordt gebruik gemaakt van beeldadvertenties en/of video uitingen. Deze online advertenties zijn zichtbaar op websites en sociale netwerken die uw doelgroep bezoekt. Display advertenties worden vertoond op verschillende apparaten die uw doelgroep gebruikt zoals de desktop, tablet of smartphone.

De kracht van deze 3 verschillende type advertenties zit hem vooral in de optimale afstemming. Een veel gebruikte strategie voor klanten binnen de retail is om search advertenties te gebruiken voor je oriënterende klanten, Display advertising om uw klanten de producten te laten herinneren en shoppingadvertenties op zogenaamde longtail zoekwoorden om de conversie binnen te halen.

Maar hoe werkt dat nu en hoeveel moet ik betalen ?

De advertentieruimte binnen Google en Google partners worden verkocht aan de hoogste bieders. Maar laat u niet afschrikken, een dure nummer 1 positie is niet altijd nodig. Op basis van het type product en of dienst kunt u vaak ook volstaan met een tweede of derde positie, dit is geheel afhankelijk van uw product, concurrentie, maar ook de voor u geldende meest optimale marketingkosten.

Ook kunt u er vaak voor kiezen om die dure zoekwoorden links te laten liggen en de klant te triggeren als hij of zij specifieker op zoek is. Deze zoekwoorden zijn niet altijd goedkoper, maar meestal heeft u minder klikken nodig van deze specifiekere “Longtail zoekwoorden” om tot een conversie te komen, waardoor de kosten per verkocht product lager liggen.

Target uw juiste klant op het juiste moment.

In de beginjaren van search advertenties werden advertenties breed opgezet met als resultaat veel klanten op uw website, die niet altijd op zoek waren naar het product dat u aanbood. Nu kan er precies getarget worden, waardoor u uw klanten beter weet te bereiken en uw marketingkosten omlaag zullen gaan.

U kunt ook de planning van uw advertenties precies afstemmen op uw wensen. Misschien wilt u alleen op bepaalde tijden zichtbaar zijn, of misschien zoekt uw klant alleen maar via mobiele apparaten, of bent u op zoek naar een hele precieze doelgroep in het bepaald gedeelte van het land.

SEA uitbesteden aan de SEA Specialisten van SEA Bureau Rumad

De precieze “customer journey” van uw klanten kunnen wij perfect inzichtelijk maken. Middels diverse analyses kunnen wij een combinatie van goed werkend advertenties neerzetten binnen de diverse advertentiemogelijkheden van Google en of Bing, om zo uw rendement op uw marketinguitgaven te verhogen.

Maar is er dan geen standaard inrichting die goed werkt ? Het antwoord is NEE, een Best Practice voor Adwords bestaat niet. Iedere onderneming heeft andere behoefte, ander producten en of diensten maar vooral een andere klant. En op basis van uw informatie, uw data en onze kennis kunnen wij een uitgekiend SEA plan voor uw bedrijf maken.

Neem contact met ons op